Pilates Core

Rozciąganie i wzmacnianie  mięśni głębokich, to zdrowie i dobry wygląd.

Teraz prowadzę ćwiczenia Pilates Core ( dużo ćw. rozciągających, elementy jogi, ćwiczenia na stres, ćw. oddechowe i głęboko relaksacyjne) ONLINE na Google Hangouts Zapraszam do kontaktu.

 

Ćwiczenia odbywają się we wtorki 17.45-18.45 i czwartki 17.45-18.45, w Klubie osiedlowym ODEON ul. Okrzei 4 w Lublinie

Pilates to metoda ćwiczeń przywracająca odpowiednią pracę mięśni. Z biegiem lat, w zależności od tego, co robimy, jaką mamy pracę, nasze mięśnie tracą pierwotną budowę- niektóre się przykurczają inne wydłużają, jeszcze inne przestają pracować, a ich pracę przejmują inne partie mięśniowe. Nawet, jeśli od razu nie powstaną dolegliwości bólowe to mogą pojawić się z biegiem lat.  Pilates jest pomocny w odbudowaniu tego, co zostało zmienione.

Pilates został stworzony przez Josepha Pilatesa na początku XX wieku.  Joseph Pilates rehabilitował kombatantów wojennych. Miał niesamowitą samoświadomość ciała, zauważył, że prosta czynność wciągania pępka do kręgosłupa zmniejsza dolegliwości bólowe kręgosłupa. Dziś, na podstawie badań, wiemy, że wciąganie pępka aktywuje mięśnie wewnętrzne stabilizujące kręgosłup.

Nauczysz się:

podstawowych ćwiczeń przywracających prawidłową pracę mięśni, zarówno głębokich jak i zewnętrznych;

prawidłowego oddechu ;

aktywacji mięśni głębokich i odtwarzania ich prawidłowej pracy – jako podstawa terapii dolegliwości bólowych kręgosłupa oraz zapobieganie takim dolegliwościom ;

Prawidłowej pracy podstawowych grup mięśniowych – odtwarzania prawidłowych wzorców ruchowych i kolejno odpowiedniego wzmacniania mięśni.

Co daje Pilates?

Uzdrawia system mięśniowy. Ciało staje się piękniejsze, smuklejsze, wraca prawidłowa postawa. Zmniejszają się dolegliwości bólowe kręgosłupa, zwłaszcza w jego dolnym odcinku.  Zawsze zwracam też uwagę, że ta forma ćwiczeń oprócz zbawiennego wpływu na ciało ma również znakomity wpływ na umysł – nasze zdolności poznawcze, pamięć, koncentracja poprawiają się bardzo wyraźnie.  Osoby ćwiczące zauważają, że po zajęciach czują się odświeżone zrelaksowane, mają więcej siły, energii do innych zajęć. Jeśli chodzi o schudnięcie to w centymetrach, trudniej w kilogramach. Choć wiem, że jeśli osoby łączą odpowiednią dietę i suplementację z tą formą ćwiczeń to stopniowo, powoli, ale na trwałe pozbywają się zbędnych kilogramów. Osoby starsze, mające problemy z nietrzymaniem moczu i /lub osłabioną perystaltyką jelit także odczują poprawę – jest to sekwencja ćwiczeń mięśni wewnętrznych. Pierwsze efekty z ćwiczeń widoczne są po około miesiącu.

 

Napisz komentarz